Ben DB Nakliyatçıyım..
- Alper Akpeçe

- 8 Haz 2024
- 2 dakikada okunur
Asker bir baba’nın oğlu olarak liseyi bitirene kadar bir çok ilde dolaşdık. Memur Hayatı… Babam Pilot olduğu için hava alanları, askeri gazinolar, Lojman bahçelerinde geçti çocukluğum. Tekirdağ Çorlu’da sobalı tek katlı okulda da okudum, istanbul Şehremini Lisesinde de…
Hava Harp Okuluna girme şansım olsa da, asker olmak istemedim. Ama şans Dz.K.K.Yüksek Denizcilik Okulu kapısına 1988 Ağustos’un da geldiğimde, kapıda askerleri görünce kaçışım yokmuş dedim.
Sonraki hikayemiz hepimizin ortak, bilindik, YDORUHU. . .
1992, 2.Temmuz ‘da mezuniyet töreninden sonra artık Güverte Zabiti olmuş, mavi defter Ehliyetimi cebime koyup, Stajda Cerrahgil C Mehmet gemisinde aldığım maaşlardan arta kalan para ile bir güzel tatil yaptım.

Eylül ortası gibi DB Deniz Nakliyatın Fındıklıdaki binası 2. Kat B.O.D. Dairesinden içeri girdim. Ben geldim dedim. “Ooo herkes gemilere gitti, sen nerelerdesin?” Diye hal hatır sordular, Rauf Bey tankerine 6. Kaptan olarak atadılar.
Malumunuz öyle hızlı yükseldim ki, bir ay kadar geçmeden 3.Kaptan oldum. Tankere gelen bir kaç liman sonra kaçıyordu. ilk kontratımda 5 ay Rauf Bey'de 3. Kaptanlık yaptım.
Daha Çalışma Dinlenme saatinin sektörde esamesi okunmaz iken, kocaman 6 nüsha mesai çarşaf formları daktiloda hatasız doldurabilmek için uykusuz kalıp sabahladığım çok oldu.
ISSA Kataloğu daha henüz portakalda çekirdek iken, katalogdan malzeme istek kodlarını gene daktilo ile her sefer yazışımda, okulda Meteroloji, Yük İşlem, Astronomik seyir kadar 10 parmak daktilo dersi neden koymadılar diye düşünmeden edemedim.
Gemilerde taşınan yüklerden, yapılan operasyonlardan ay başında maaş, 15.’de fazla mesaiı, 25’inde görev dışı, askerliğimde bile yerine getirdiğim işlerden bankamatiğe tak kartı al parayı, haklarımı aldım.
Bana en çok koyan ise ; Tüm haklarım saklı kalmak şartı ile DB Deniz Nakliyat TAS ‘den istifa dilekçemi kayıt defterine kayıt ettirip Personel Müdürüne vermemi istedikleri o gün oldu. Sarı Baca Çift Çapa satıldı dediler. Artık mavi üzerine beyaz amblemli çarşaflar yoktu, o amblemli tabaklar, çatal, bıçaklar . . .
Daha 3 Aylık Zabit iken Kumkapı Demirde tek başımıza akşam gemide nöbete kaldığımızda Lodos fırtınası patlayınca BOD 69. Kanaldan “Nakliyat gemileri makinaları hazırlayın, Drift’e çıkıyorsunuz” denildiğinde düşünmeden yapabilecek kadar denizci yaptı beni DB Nakliyat. . .
Zabit olup Ali Fuat Cebesoy gemisi ile Haydarpaşa limanında akşam okuldan çocuklar gemi ziyaretine geldiklerinde, bize abilerimiz yaptığı gibi akşam yemeği, kamarada bir şişe rakı, çocuklar giderken bir kaç paket sigarayı vermeyi DB Nakliyatta öğrendim. . .
Kardeş olmayı, Abi olmayı, Zabit olmayı, Sorumluluk almayı, Sorumluluk vermeyi ben Nakliyatta öğrendim.
Şimdi Kaptan olarak o günleri eski bir hikaye gibi zabit çocuklara anlatıyorum. Çocukların beni dinlerken; Jeep üzerinde bir tarafında limanda tanıştığı sevgilisi, diğer tarafında Fildel Castro ile darbeyi kutlayan Baş Mühedisimizin Zabitan salonunda bize Küba hikayelerini anlattığında aklımdan geçenlerin aynısını düşündüklerini biliyorum. Sevgili Baş Mühendisimiz bir ay sonra evden getirttiği fotograf ile bizi çok mahçup etmişti…. Ama ben çocukları umursamıyorum, anlatmaya devam ediyorum…
Ben denizciliği DB Nakliyat gemilerinde öğrendim, Rauf Bey, A.Fuat Cebesoy, Abidin Doran, Burdur,…..
Ben Deniz Nakliyatçıyım…
Selamlar ve Sevgiler
Alper AKPEÇE 92’Gv
YDORUHU’1909



Alper kpt, DB Deniz Nakliyat hepimiz için önemliydi ve bir okul derlerdi. Yazın beni de anılara götürdü.Yazın için tşk ederim. Ali Akpınar Gv.86