top of page

Bir KOÇTUĞ Geldi, Geçti . . . Bölüm_2

Güncelleme tarihi: 4 Haz 2024


Yil,1968. Marmaris 1 gemisi 3. Zabit Mevlut ÖZEN Gv.67, 2. Zabit Teoman HAZAR Gv.67


Adım Mevlut ÖZEN


1967 Haziran döneminde, o dönemdeki statüsü ile"Yüksek Denizcilik Okulu" olan, günümüzde, "ITU Denizcilik Fakultesi" olarak işlevini sürdüren, eğitim kurumundan, "Uzak Yol Güverte Zabiti" olarak mezun oldum.

O dönemde hüküm süren, yoğun işsizlik nedeni ile, ancak ikibucuk ay sonra, "Hakan Vapuru Donatma istiraki" ne ait, S.S. "Hakan" gemisinde , ikinci zabit olarak, iş bulabildim. (3. zabit yoktu). 

İşe başlayalı ikibucuk ay olmustu. Inebolu limanindan Italya için maden cevheri yüklemekte idik. Bu sırada, Koçtug Denizcilik Işletmesinden, Hilmi EREL beyden iş teklifi aldım. Rahmetlik, Kaptan Yüksel ERKURT Gv.62 rahatsızlanıp göreve devam edememis ve bir güverte zabiti ihtiyacı doğmuş..  Teklifi kabul ettim.

19.Kasim.1967 tarihinde, Hakan gemisinden, boğazdan geçerken ayrılıp, aynı gün, Koçtuğ firması ile "Marmaris 1" gemisinde 3. zabit olarak calışmak üzere iş akdi imzaladim. O gün karşılaşıp tanıştığım kisiler, Rahmetlik Sadi Z. Pekin,  Hilmi Erel, ve Sezai Humen beylerdi. Konu ile ilgili olarak görüştüğüm sırada, bulunduğumuz odaya girip çıkan, kendine özgü hareketlerle elindeki resmi gösterip, "Babaya bak babaya, Şam babasi" sözcüklerini sarfeden kişinin efsane Kaptan "Mehmet Şefik GÖĞEN Gv.22" oldugunu sonradan öğrendim.


Ertesi gün, Izmit limanindan, Isveç' in Uddevalla limanina dökme krom cevheri yükleyen m.s."Marmaris 1" gemisine  katıldım. Kaptan Nurettin Yilmaz Gv.43, yönetiminde olan bu gemide sekiz ay calıştıktan sonra, Ekim döneminde askerlik görevine yetişebilmek için, sefer dönüşü, Türkiye girişinde gemiden ayrilip, "Fethiye" gemisine ikinci zabit olarak katıldım. Bir sefer de bu gemi ile yaptiktan sonra, Yedek subaylik için askere gittim.


Askerlik dönüşümde, 1970 yılında firmaya geri döndüm. "Bodrum" ve "Marmaris 1" gemilerinde izinli zabitanin değiştirilmesi görevlerinde bulundum. Aralik ayı başında "New York Navigation" firmasi na zamana bağlı kira akti (Time Charter) altında calışmakta olan, yeni inşa edilmis, "Dalaman" gemisine, ikinci zabit olarak, Anvers limaninda katıldım.


Bu güzel gemide, iki ay ikinci zabitlik, beş yıl birinci zabitlik, beş yıl da, Gemi Kaptanı olarak, kesintisiz on yıl çalıştım.


Meslek yaşantımın en güzel ve unutulmaz günlerini, bu gemide,  birlikte çalıştığımız gemi kaptanlarrı, rahmetlik Şefik GÖĞEN Gv.22, Mehmet ÇAVDARLI Gv.55, Atilla MISIRCI Gv62, ve Abdurrahim AKARSU Gv.51 ile geçirdim.


Benim için en unutulmaz olay, 1972 yilinda, Kaptan Sefik GOGEN ile yaptigimiz seferde yedigimiz Atlantik sopasi idi.


1980 yılında, ailevi nedenlerle, KOÇTUG' dan istemeyerek ayrıldım ve, Hong Kong merkezli, "GULF EAST, Ship management" firmasina katıldım.


Koçtuğ firmasinda çalıştığım tum amirlerim, Sefik GOGEN Gv.22, Nurettin YILMAZ Gv.43, Adnan ZOR, Mehmet CAVDARLI, Atilla MISIRCI, Basri GOKBULUT, Nurettin YEGUL, ile Basmuhendisler  Erdogan DEVRIK, Vahdettin EVRENSEL (Killipinar), Kamil OZBAY, Necdet PEKIN (Donanmadan emekli) ve donem arkadasim, Ahmet CINAR' i rahmet, şükran ve saygi ile aniyorum.


Sonucda, KOÇTUĞ' lu olmak bir ayrıcalık dı. Bu ayrıcalığa sahip olmamı saglayan herkesi  şükran ve saygı ile aniyorum.



1962 yılında, Kaptan Abdurrahim AKARSU Gv.51, Fethiye gemisinin lumbar ağzında, Birinci Zabit Ibrahim YILDAN Gv.56 ile birlikte.(Fotograf, Kaptan Kaymaz AGIN Gv.59’ in arsivinden alinmistir)


Koçtuğ Denizcilik işletmesine, kuruluşunu takiben, Kurucu Sıtkı KOCMAN beyin isteği üzerine, 2. Kaptan olarak çaliştığım Denizyollarının Samsun gemisinden istifaen ayrılarak, 1956 yılı sonunda katıldım.


Koçtuğ' ya girişimden, 1957 yılı Nisan ayı sonuna kadar, Almanya’nın Bremerhaven kentinde bulunan Krupp' a ait A.G. Weser Seebeck Werft tersanesinde, Koçtuğ Denizcilik işletmesinin ilk gemisi olan “Fethiye” nin inşaatında donatan temsilcisi olarak bulundum.


Geminin inşasının tamamlanıp Donatana teslimini takiben, gemiye 1 Zabit olarak atandim. Fethiye gemisinde iki yil, ve 1958 yilinda aynı tersanede inşası tamamlanarak, Donatana teslim edilen, eş gemi “Mugla” gemisinde iki yıl olmak uzere, toplam 4 yil 1. zabitlik yaptım.


1961 yilinin sonuna dogru, "Mugla" gemisine Kaptan olarak atandim. Bilahire, "Fethiye", "Dalaman", "Koycegiz" ve diger gemilerde bulundum.


Koçtuğ denizcilik işletmesinin gemilerinde, Kaptan olarak, 1978 yili başına kadar çaliştım. O tarihte emekliliğimi isteyerek Koçtuğ' dan ayrıldım ve 12 yıl, yani, 1992 yilina kadar, yabancı bayraklı bir armatörde kaptanlığa devam ettim.


1993 yılında, Sıtkı bey' in oğlu Ali KOCMAN bey' in isteği üzerine, Koçtuğ Denizcilik isletmesine, geri dönüş yaptım. Bu kez gorevim, Kaptanların Türk sularında izin değişimlerini takip etmek idi. Ancak, görevde bulundugum suüe içinde Kontinant limanlarına da bir kaç sefer yaptım.


Bu görevimi, Koçtuğ Denizcilik isletmesinden kesin olarak ayrıldığım, 1996 yılına kadar sürdürdüm.


Saygılarımla,

M. Abdurrahim AKARSU Gv.51


MS.'Fethiye' gemisinde, (soldan saga), Nihat Eksi Gv.69 (R) (Guverte stajyeri), Atilla Misirci Gv.62 (Birinci Zabit), Mevlut Ozen Gv.67 (Ikinci zabit) Yil tahminen 1968.


Adım ATİLLA MISIRCI


1962 Gv. Mezunuyum,


Mezun olduğum sene, Temmuz ayında Koçtuğ'da Fethiye gemisinde 4.Kaptan olarak işe başladım ve bir Continant seferi yaparak sefer dönüşü askere gitmek üzere firmadan ayrıldım.


1964 Ekim ayında terhis olmamız lazımdi. Fakat askerligimiz, Kibris olaylari sebebiyleekşi bilinmeyen bir tarihe kadar uzatıldı.


Tabi ki, İstanbul’da bulunan yedek subaylar mevcut denizcilik firmalarina müracaat etmiş ve kayıt yaptırmıslardı. Ancak ben ve benim gibi Donanmayla beraber Mersinde olan bir kaç arkadas hiç bir müracaatta bulunamamıştık.


30 Ekimde Komutanlıktan gelen bir haberle, 1 Kasımda terhis edildik. Hemen İstanbula gelip Koçtuğ firmasına uğradığımızda oğrendik ki, firma bizden müsbet veya menfi bir haber almadan kimseye iş için söz vermemiş.


Bu olay beni Koçtuğ firmasına çok bağlamıştır, hiç unutmam.


Askerlik dönüşü, 1964 kasımında tekrar Koçtuğ’da, Marmaris I gemisinde işe başladım.


Zamanı geldikçe terfi ederek 1970 kısında, Marmarıs I gemisine Kaptan olarak atandım.


Kılavuz Kaptan olmak için 1980 yazında ayrılana kadar firmanın bütün gemilerinde Kaptan olarak çalıştım


Saygılarımla


ATİLLA MISIRCI Gv.62


Atilla MISIRCI Gv.62, Kaptanı olduğu BODRUM gemisinin köprüüstünde. 1972-73 li yıllar olabilir.

 
 
 

Yorumlar

5 üzerinden 0 yıldız
Henüz hiç puanlama yok

Puanlama ekleyin

Bize Ulaşın

YDO RUHU

Bu sayfada görmek istediklerinizi,

Fikirlerinizi Bizimle Paylaşın   

YDO okul brövesi

Gönderdiğiniz için teşekkür ederiz!

bottom of page