top of page

DİZLERİMİZİ TİTRETEN ULU ÇINARLAR

Yaa genç arkadaşlarım burada bence bu tip yazıları yazmayalım derken bizleri okuyan çok büyük değerli abilerimizde var. Bunuda yazılarımızı yazarken ne kadar dikkatli olmamız gerektiğini hatırlatmak için yazdım.


Biz öyle beybabalarla çalıştık ki, onların ismini buraya yazarken benim dizlerim titriyor yaa.


Öncelikle Beybabam rahmet ve hürmetle anarım Kpt. Turgut Sohtorik, kendisi için dünyada söylenecek en iyi şeylerin üzerinde olan ve benim asla hakkını ve kaptanlığını ödeyemeyeceğim insan,


Kpt.Ömür Öztaşkin

Benim hayatimın dönüş noktasını hazırlayan ve benim kpt'lik mesleğine ilk adımımı atmamı sağlayan "Beybaba affına sığınarak yazıyorum; ""Girit Delikanlısı""

Kendisi ile birde Gaziantep tankerinde küçük bir animiz vardi.

Biz o zaman İpraş ta Gaziantep  tankerinde ben 3.cü kpt Cemali Öztürk 3.cu müh gemi tahliyesini ( o zamanlar sahil yada vhf tel ile haber gönderiyorduk gençler bilmez) sahil zorlaması ile tahliyeyi çabuk bitirdik. Ne kpt Ne'de B.müh gemiye gelemedi ama ASV Ömür Abim pilot olarak gemiye gelip (ki kendisi geminin benim nazarımda erbabı olup) devlet gemisi olduğundan kaldırılması gerektiğinden, k..üstüne bir gemici istedi ve benim baş tarafa giderek başa kumanda etmemi, işim bitince de kıça geçip orayıda halletmemi söyledi. Geminin kalkışını yaparak, o zamanlar tütün çiftlik açıklarına demirleniyor, gemiyi demirleyip gitmişti. Hey gidi günler. Onunla ilgilide çok güzel şeyler var ama sayfalar yetmez.


Mimar Sinan gemisinde

Co Tuğrul (Arap Tuğrul ) ile çalıştım. Ya  arkadaslar Beybabalık hakikaten ucuz lakap değildir. Siyasi miyasi gümrükçüler benim kamarada bazı Nazimin kitapları ile birlikte 3 ila 4 tane Penthouse bulmuşlar o zamanlar meşhur Gmr. Amiri Niyazi beye gelip bu bulduklarını soyleyince (malum yasak şeyler) Niyazi bey Baba Co  Tuğrula ne diyeceksiniz deyince beybaba ki o zamanlar bile yaşını başını almiş bir kişiydi, dondü

""Niyazi Niyazi ben hala bu yaşımda 31 çekiyorum"" deyip kamarasına çıkmıştı. Bunun üzerine hiç unutmam Gmr. Amiri Niyazi beyin toparlanın çıkıyoruz. "Bu yaşıma geldim bu insana bu lafı söylettiğim icin kendimden utanıyorum"" dediğini unutmam.


Urfa gemisi rahmetlik Kpt. Alaattin Zümrüt (namıdiğer balıkçı Aleko) gelde unut bilgi olarak meslekte dünya devi idi benim nazarımda.


Yine bir bilgi dehasi Gaziantep tankerinde 14 ay çalıştığımda Kaptanım Oral Altinel (nami diğer Puşt Oral) her ne kadar anlaşamazsakta büyük tankerci ve değerli bir insan idi. Böyle bir tankerci kpt ile çalışıp bir seyler öğrenmek şerefine nail oldum.


Yaâ gelde simdi Rauf Bey tankerindeki Oktay Onurkan' ı hatırlama bunlar hakikaten kaptan degil , bunlar gercektenBEYBABA  idiler gençler herkes kpt olur ama Beybaba olamaz.


Bana staj gemisindeyken yani onun stajyeri iken kan kusturan emdiğimi burnumdan getiren ama seneler sonra halef - selef olduğum ve kendisini o zaman çok iyi tanıdığım rahmetlik Izmirli Nurettin Doruk u asla unutamam.


Yine 3.cu kpt'lığımda Sonmez gemisinde çalıştığım meslek dehalarından Kpt.Mehmet Başoğlu'nu nasıl unuturum.


Ayrıca Yine kendisi ile çalışmasamda  bana kara ekibinde iken her zaman yardimci olan Kpt. Erol Şerbetçi ile Kpt. Aleattin Yüksel  ki onuda ileride anlatacağım asla unutamam.

Yine Sonmezde Asya 1 gemisinde çalıştığım Koçtuğ' dan gelen Büyük beybabalardan Sıtkı Ağan insan gerçekten unutamaz.


Yazılarını burada büyuk bir keyifle takip ettiğim Her ne kadar kendisinle calişmasamda ayni firmada beraber olduģumuzdan bir gemisine  Kdz.Ereglide ben 2.kpt.ken gemi yanaşmasına çağıran degerli büyüğüm Yine beybabalarımdan Kürt Vehbi'yi (bey baba affına sığınıyorum) asla unutamam


Kardeşlerim bu insanlar camiamızın değerleri idiler ve o zamanlar teknoloji yoktu bütün degerleri kendileri yabancı kitaplardan okuyup kendi tecrübelerinide katip bize öğretenlerdi. Bu isimleri saygı ile anmak biz denizcilerin görevidir.Uzun bir yazi oldu ama büyük değerler hatırlandı sanırım.


Ölenlere rahmet kalanlarada sağlık ve mutluluk dilerim.


Ahmet Oğuz 79.Gv Deve Oğuz 


Kaleminize, ellerinize sağlık

 
 
 

1 Yorum

5 üzerinden 0 yıldız
Henüz hiç puanlama yok

Puanlama ekleyin

Kurumsal hafızanın korunması ve güçlendirilmesi amacıyla Kaptan Ömür ÖZTAŞKIN "Şirket-i Hayriye'den Günümüze Kılavuz Kaptanlar" anlatısında .5 Aralık 2019

Beğen

Bize Ulaşın

YDO RUHU

Bu sayfada görmek istediklerinizi,

Fikirlerinizi Bizimle Paylaşın   

YDO okul brövesi

Gönderdiğiniz için teşekkür ederiz!

bottom of page