top of page

KÖPRÜÜSTÜ HİKAYELERİ




Denak " M FARUK " gemisi Kaptanıyım. Basra Körfezinde, Çakıl Taşı ihalesinde, Birleşik Arap Emirlikleri, Bahreyn / Kuveyt arasında çalışıyoruz. Temmuz ayı, Hava akşamları 30, Gündüzleri 45 dereceye kadar çıkıyor.


Geçen hafta Kaptan olarak bir gemiyi teslim alacağını öğrendiğim bir YDO 'lu kardeşim daha henüz bir aylık 4.Kaptan bile değil.


Saat 22:00 civarı kamaramın telefonu çaldı. Arayan 4.Kaptan kardeşimdi.

  • Süvari bey, Bir acayip bir sis bastı, 7 No'lu Ambarı bile göremiyorum.

  • Teşekkür ederim, hemen geliyorum, dedim.

Yukarı çıkmadan kendi lumbuzumdan dışarı baktım. Kesif bir gece, Ay yok, ama gökyüzünde yıldızlar pırıl pırıl parlıyordu.


Köprüüstüne çıktım. 4.Kaptan endişeli, Camlar klimanın etkisiyle buğulanmış, dışarısı gerçekten gözükmüyordu. Kardeşim endişeyle radardan attığı mevkiyi gösteriyor, kontrol listesini gözden geçirdiğini söylüyordu. Bir süre sonra Gemi Kaptanının Köprüüstünde olmasından rahatladığını hissettim. Ses tonunda rahatlama vardı.


  • Sis düdüğünü çalıştırmamışsın, dedim.

  • Süvari bey, çalıştırdım, Baş düdük devrede, dedi

  • Ben duymuyorum, Bir sorun var galiba, Kırlangıca çıkıp bir kontrol et, dedim

Kardeşim Kırlangıca çıkar çıkmaz, doğru kamarama indim. Kamaraya girdiğimde Baş Düdük susmuştu.

Ertesi sabah kahvaltıda 4.Kaptan beni görünce mahçup bir şekilde tam birşeyler söylecekken ,

  • Olur öyle şeyler, Eğer Şüphen varsa daima beni arayabilirsin, dedim.


Bu kardeşime ilk Kaptanlığında Başarılar diliyorum.


Pruvası Neta Olsun.

27 Nisan 2024

 
 
 

1 Yorum

5 üzerinden 0 yıldız
Henüz hiç puanlama yok

Puanlama ekleyin
Alper Akpeçe
Alper Akpeçe
28 Nis 2024

Doğan Doğru ÖZ - Üst Sohtorik (Selim Sohtorik) Eber gemisindeyim. Tayland'dan torbalı pirinç yükü aldık. Tahliye limanımız Nijerya Port Harcourt ve seyiri tamamlayıp demir attık. Yanaşma için demirde beklerken VHF ch16'dan gemiyi acenta arayıp Kaptan ile görüşmek istediğini söylemiş. Köprüüstüne geldim acenta demir yerinin çok tehlikeli olduğunu, hırsızlık için gemiye çıkmaya çalışanlar olabileceğini vs vs güvenlik ile ilgili uyarılarını yaptı. Sonra da acenta personeline teslim edilmek üzere bir yığın evrak listesini bize yazdırdı. Yarın ismini verdiği acenta personelinin geminin giriş işlemlerini yapmak için evrakları almaya geleceğini söyledi ve borda iskelesini konu personel gemiyle irtibata geçmeden de kesinlikle indirmeyin diye de uyarıda bulundu. Gemiye hiç bir şekilde kimlik bilgilerini verdiği acenta personeli dışında kimseyi almayın da dedi. Ertesi gün oldu. Evraklar…

Beğen

Bize Ulaşın

YDO RUHU

Bu sayfada görmek istediklerinizi,

Fikirlerinizi Bizimle Paylaşın   

YDO okul brövesi

Gönderdiğiniz için teşekkür ederiz!

bottom of page