top of page

Kaptan Namık Assena




O tarihlerde Türk denizciliği denilince sadece devlet gemilerinin anlaşıldığını belirtmek isterim.

Çünkü 1933 yılında, yıkıcı rekabet nedeniyle, özel sektöre ait yolcu gemileri devletleştirilmişti. Özel sektöre ait birkaç şilep kalınca Türk deniz ticaret filosu denilince sadece devlete ait yolcu ve yük gemileri anlaşılır olmuştu.

Ülkemizin denizlerinde çalışan gemilerimizin kaptanları ilk kez hak ve hukuklarını korumak için sanırım 1934 yılında “Türk Ticaret Gemileri Kaptan ve Baş Makinistleri Cemiyeti” ni kurmuşlardı.

1940’lı yıllarda bu dernek o zamanın idarecilerin kafa yapısına göre bazı konularda hadlerini aşınca idare, cemiyetin feshedilmesini istemiş, cemiyetten ayrılmayanların işten atılacağının bildirilmesi üzere cemiyet feshedilmişti.

1948 yılında Yüksek Denizcilik Okulu’nu( okula girdiğim zaman okulun adı “Yüksek Deniz Ticaret Mektebi idi, 1946 yılında değişti) bitirdiğim ve S/S Bakır’a güverte zabiti olarak atandığımda gemide 3. kaptan olan Namık Assena ağabeyimin teklifi üzerine, kurmaya çalıştığı Yüksek Denizcilik Okulu Mezunları Derneği’nin kurucularından oldum.

Bunu anlatmamın nedeni o tarihlerde dernek kurucusu olmak bir kahramanlıktı.

Her an işten atılma tehlikesi vardı.

Bu nedenle Yüksek Denizcilik Okulu Mezunları Derneği’nin kurucu başkanı olan Kaptan Namık Assena benim gözümde bir kahramandır.


T.C.Müh.Kaptan Refik Akdoğan

 
 
 

1 Yorum

5 üzerinden 0 yıldız
Henüz hiç puanlama yok

Puanlama ekleyin
Alper Akpeçe
Alper Akpeçe
28 Nis 2024

Yorum ve önerilerinizi bekliyoruz

Beğen

Bize Ulaşın

YDO RUHU

Bu sayfada görmek istediklerinizi,

Fikirlerinizi Bizimle Paylaşın   

YDO okul brövesi

Gönderdiğiniz için teşekkür ederiz!

bottom of page