YDO ABİLİK - KARDEŞLİK
- Alper Akpeçe

- 10 May 2024
- 2 dakikada okunur

Yüksek Denizcilik Okulu ve ''Abilik-Kardeşlik'' konusundan biraz bahsetmek istiyorum.
Hatırlıyorum,
Okulun ilk yılında ilk günlerdeyiz,. Bizim iletişim kurabildiğimiz 79 mezunu olacak bizden bir büyük sınıftakilerin onlardan bir büyük sınıfa 78 mezunu olacak olanlara gösterdiği saygıdan anlamaya başladığımız;
Bazılarına hayli garip gelebilecek üniversiteli bir adamın başka birisine ''ABİ'' demesi ve bu abilik kardeşlik uygulaması, belkide tam anlamı ile ilk ve tek Y.D.O da uygulanmıştır.
İlk bakışta bu durum baskıcı bir uygulama hatta askeri örf adetleri hatırlatsa da, hemen anlıyorsun ki; sen artık Atatürk'ümüzün abisi ve yol arkadaşı Hamit Naci tarafından kurulan ve her gün büyüyen koskoca bir ailenin ferdisin.
Okulda okur iken her kardeş mutlaka abisinden dersler veya karşılaştığı müşküller konusunda yardım görmüştür. Ancak esas bizim birbirimize yardımımız mesleğe başlamadan önce staj döneminde ve mesleğe ilk adım attığımız günlerde ne deniz ne de meslek konusunda hiçbir şey bilmediğimiz günlerde, bizi abilerimiz ellerine alır, yoğurur ve bizlere, hem mesleği hem de deniz örf adetlerini hiç bir mesleki kıskançlığa kapılmadan öğretirlerdi. Bu konuda hepimizin mutlaka anıları vardır.
Benim anım ise;
C-Tahsin Gemisi, Baş Mühendis Özden Orman , 2. mühendis Ali Bozbaş, bizim sınıftan Burun Kamil ile Palermo'da tamirdeki gemiye katılmışız. Özden abi, Ana makina 1 nolu türbinini bize işaret ederek
-Çocuklar siz ikiniz bunu, bizde Ali ile 2 nolu türbini overhoul edeceğiz,. Hadi size kolay gelsin.
Kamille birbirimize bakıyoruz. Ne biçim bir şaka ulan bu ? Meğersem şaka değilmiş. Benim makinada ilk overholüm Türbin idi, sonra Ali abimin;
-Çocuk! 3 numaralı jenaratör overholü sende.
-Çocuk şu pompanın problemi sende,
-Çocuk...çocuk.... çocuk....
Özden abi iyi polis, Ali abi kötü polis. Ali abi bizi nerde görse fırça atıyor, Özden abi koruyor. Makinada verilen görevlerle ve işlerle iş bitmiyor, bir Ali abimin kamarasında bir Özden abimin kamarasında, bir iki duble viski ile birlikte imtihana tabi tutuluyoruz. Bir teknik resim gösterip;
-Bu ne? veya
-Makinada şöyle şöyle bi problem var nasıl çözersin?
Ben 8,5 ay sonra C-Tahsin gemisinden baş mühendis bilgileri ile donanmış olarak indim.
Özden abim! kalbimin en müstesna yerindesin, benimle birlikte yaşıyorsun. Ali Bozbaş abime sağlıklı mutlu nice nice yıllar diler hürmetlerimi sunarım.
Ali abim bana geçenlerde face' den bir fırça attı, Yok ben kaç yaşına gelmişim hala fırçamı yiyeceğim durumu yok, Ali abim atıyorsa o fırçayı bir bildiği vardır ve yiyeceksin. Boynum önümde fırçasını yedim, haklısın abi dedim ancak ''ama'' diye itiraz hakkımı da kullandım. Ali abimin izni olmadan bu konunun esas öznesi olduğu için onun fotoğrafını koyuyorum. Kendisi Dustin Hoffman' a çok benzemesine ve çok ciddi görünmesine rağmen, Ali abimin yüreği bir dünyadır, herkesi içine alacak kadar da büyüktür.

Gayet tabiidir ki; bende meslek hayatımda abilerimden aldığım bayrağı en iyi şekilde taşımaya özen gösterdim ve bayrağı devredeceğim kişileri bizim okullu veya değil, ayırt etmeden bizim ülkemize katkıları olsun diye her çalıştığım kişiye mesleki ve deniz örf adetleri olarak elimden geldiğince aktarmaya çalıştım.
Bize bu imkanları sunan okulumuzun kurucusu Hamit Naci ve Ülkemizin kurtarıcısı vede bizim beyinlerimizin hür kalmasını sağlayan büyük önderimiz Atatürk'ümüze saygılarımla
Mehmet Çoban '80 Mk
Denizcilik Gazetesi , 29 Ağustos 2019, Perşembe 12:53



Yorumlar