“1930 İzmir doğumlu, ilköğrenimini 1942 yılında Aydın’da tamamladı. Orta ve Lise tahsilini Bursa Erkek Lisesi ve İzmir İnönü Lisesi’nde (şimdiki Namık Kemal Lisesi) bitirdi. 1950-1951 yıllarında bir sene Aydın’ın bir dağ köyünde öğretmenlik yaptı. 1951’de girdiği Yüksek Denizcilik Okulu’ndan 1956 yılında Gemi makineleri işletme mühendisi olarak mezun oldu. 1956 sonuna kadar Denizyolları İşletmesinin yolcu vapurlarında, 1956-1959 yılları arasında armatör gemilerinde çalıştı. Yedek subaylığını Erdek araba gemisinde çarkçıbaşı olarak tamamladıktan sonra, 1964 yılına kadar Denizyolları İşletmesi ve Koçtuğ’un çeşitli gemilerinde çalıştı. 1964-1971 yılları arasında Sümerbank Beykoz Deri ve Kundura Sanayi Müessesesi’nde makine bakım şefi olarak çalışma hayatını sürdürdü. 1971 yılında tekrar denize döndü ve bu tarihten itibaren, emekli olduğu 1980 yılına kadar Marmara Transport’un Mersin tankerinde başmühendis olarak çalıştı. Emekli olduktan sonra, hiç ara vermeden, sırasıyla Ocean Lady, Anadolu, Asya I, Kemal II, Norsun ve Toros Alize gemilerinde çalıştı. 1985 yılından 1987 yılı başına kadar, Dünya Denizcilik’in tüm gemilerinde enspektör ve değiştirmeci başmühendis olarak çalıştı. Bu tarihten sonra aktif çalışma hayatına son verdiği 1999 başına kadar aynı firmanın Teknik Müdürlüğü’nü yaptı.
Ali Vehbi Tanılmışoğlu 56 Mk.
“1930 İzmir doğumlu, ilköğrenimini 1942 yılında Aydın’da tamamladı. Orta ve Lise tahsilini Bursa Erkek Lisesi ve İzmir İnönü Lisesi’nde (şimdiki Namık Kemal Lisesi) bitirdi. 1950-1951 yıllarında bir sene Aydın’ın bir dağ köyünde öğretmenlik yaptı. 1951’de girdiği Yüksek Denizcilik Okulu’ndan 1956 yılında Gemi makineleri işletme mühendisi olarak mezun oldu. 1956 sonuna kadar Denizyolları İşletmesinin yolcu vapurlarında, 1956-1959 yılları arasında armatör gemilerinde çalıştı. Yedek subaylığını Erdek araba gemisinde çarkçıbaşı olarak tamamladıktan sonra, 1964 yılına kadar Denizyolları İşletmesi ve Koçtuğ’un çeşitli gemilerinde çalıştı. 1964-1971 yılları arasında Sümerbank Beykoz Deri ve Kundura Sanayi Müessesesi’nde makine bakım şefi olarak çalışma hayatını sürdürdü. 1971 yılında tekrar denize döndü ve bu tarihten itibaren, emekli olduğu 1980 yılına kadar Marmara Transport’un Mersin tankerinde başmühendis olarak çalıştı. Emekli olduktan sonra, hiç ara vermeden, sırasıyla Ocean Lady, Anadolu, Asya I, Kemal II, Norsun ve Toros Alize gemilerinde çalıştı. 1985 yılından 1987 yılı başına kadar, Dünya Denizcilik’in tüm gemilerinde enspektör ve değiştirmeci başmühendis olarak çalıştı. Bu tarihten sonra aktif çalışma hayatına son verdiği 1999 başına kadar aynı firmanın Teknik Müdürlüğü’nü yaptı.