Yıllar önce bir sohbet yapmistik 3.Kaptan olarak , 3.Muhendis ile bir gemide. Onun savı ;" pervane dönmez ise, sen istediğin rotayı ver farketmez..." temasına dayanmıştı. Benim tezim ise ; "karaya oturursa gemi, pervane nekadar çalışirsa çalışsin gemi gitmesi gereken yere gidemez"...idi.
İkisi de doğru idi.Tipki "beyin ve kalp" arasındaki ilişki gibi. Neredeyse 50 Yıl geçti. Demek 50 yıl boşa geçmiş ki ; aynı tartışma gündeme gelmiş . Deniz ticaret hukuku herkesin yerini belirler.Bir gemide bir baş olur.
Tüm görevliler ,görevini layıkıyla yaptığı kadar saygindir. Kişisel kompleks , yetkin ve olgun kişilerde olmaz .
Erol ÇELİKİZ isimli 1951 mezunu Başmuhendis abimiz , bizi fırtınanın içinde stop etmişken gemi , YAKIT FİLTRESİNİ adeta yeniden yapmış, bizi ve armatoru dev masraflardan korumuştu.Unutulmamak gerekir ki; Kaptan ve Başmühendis ve tüm personel , armatör'un hizmetlileridir. Kibir ve yerinde olmayan gurur bizlerin GÖREV ANLAYİSİ veya karakterimize katkıda bulunmaz.LUTFEN bana çok anlamsız gelen, adeta! "SİDİK YARİSTİRMA" tarzındaki kırıcı üslupta bulunmayalim.Gorevini iyi yapan ve sınırlarını iyi bilen her KAPTAN ve BASMÜHENDİS saygindir. Her meslekten de ; göreceli iyi ve kötü örnekler çıkabilir.Bu kötüler ve iyiler GENEL DEGERLENDİRMEDE MESLEK ONUR VE HAYSİYETİNE zarar veremez.Tüm denizde kader ortaklığı yapan meslektaş abi ve kardeşlere sevgi ve saygılarımla
Mustafa ELMAS 75Gv