Grup adeta bir terapi sağladığından paylaşmadan edemedim . "SELF CONTROL" Konum. Her konuda zihinsel yetilere hakim olma halı gibi birşey. 1983 yılında davet üzerine BOTAŞ Kilavuzluga girdim ve staja başladım. NAMİK AYDİN (1970) , pire namık namıyla staja başladım.İckiyi severdi rahmetli.Bosanmis olduğu için evinde beraber içtik. Ben"abi artık yeter,yarın manevra var"...deyince ; "ben gelmiyorum, sen yanastirirsin"...dedi. Nekadar , etme abi desemde , senin manevrani gördüm yanastirirsin ...dedi.Aslinda , benim özgüven kazanmam için yalnız gondermisti. Tanker WORL TRUTH isimli ,265 bin dwt.luk idi. Orda usul harmanlayip, uygun yerde romorkorle halat vermek idi. Pek ağır yolla harmanlarken ; İngiliz kaptanın makina ile gülerek konuşmasindan etkilenerek ; "çok mu Yavaş gidiyoruz"...deyince kaptan hayır hayır dedi.Fakat ben ağır yola çıktım.Kaptanin kahve istermisin .. teklifini nezaketle reddettim. Liman pilotajinda rıhtıma yaklaştıkça sahildeki kerterizlerin NİSPİ AÇILARI değişince epey onceden STOP'ta olmama rağmen tornistanin yeterli olmadığını, bağlamış oldugumuz ROMORKORLER bordaya yasladığı için (kuvvet tatbik noktası açısı sıfır olunca F*COS teta = O) etkisizdi. Gemi durmaya başladığında (main Fender) lerden uzak kalmıştık.
Ben kendimi çaresiz hissetmiş, adeta yardım için kaptanın suratına baktım.Kaptan bembeyaz ve ŞUURSUZ durumdaydı.( Lost SELF KONTROL) O anda 300 m.lik tanker gerilerken sağa devirli pervane karakterine göre ,iskele dolfinlerinin üzerine düşüyordu. Bende irade geri geldi ve NEDENDİR HALA bilmem; iskele demiri hazır olsun söyleyince 2,5 kilit suda aganta dedim.Fundo komutunu verince 2,5 kilit agantadan sonra iskeledeki operatörler 30,20,10 metreleri rapor ettiler.5 metre raporunda geminin pruvasi durdu. Kaptana baktım "THANKS MY GODNESS" sözünü işittim. Manevra bitti ,ama kaptan bilmiyor stajyer olduğumu. Yaklaştı bana ; "şimdi bir kahve istermisin PİLOT?" deyince EVET dedim. "İçine viski de koydurimmi" deyince ;....."koydur be kaptan AMK" dedim, keyifle birlikte kahvemizi yudumladik. Ama hep ;"ya kötü birşey olsaydı Namık abime ne derdim...diye kivrandim bir süre. Mustafa Şaban Elmas 75 Gv.
KAPTAN NAMIK KEMAL AYDIN 2014 (Mergum Ağabeyimizin ismi verilen römorkör)
Bundan daha güzel anlatılamazdı. Eline sağlık ağabey