top of page

YAŞAMIN SEYİR HALİ

Denize emek veren / vermeye devam eden,

Tüm deniz emekçilerine ve YDO RUHU üyelerine armağanım olsun.

Umarım beğenirsiniz.


Saygılarımla.


Kapılır gideriz rüzgârların önünde

Hep ufkun gerisindeyiz

Tuzlar içinde, dalgalar üzre,

Titrek bir ay paramparça yakamozlar halinde

Düşer elimize


Gökyüzünde filozofik yıldızlar, takım takım

Kaderimiz bir Fago armonisinde en özlemlisinden

Sabahları çağırır Sireneler

Biz terk etmesek şehirler terk eder bizi

Şafak moru sabahlara siyah gecelerden ayarız


Bilemeyiz imanımız yeter mi o uzak limanlara varmaya

Çemberin içinde bir orak çekiç elimizde

Ama daire fasit

Kapana kısılmış gibiyiz özgürlük denizinde

Alabildiğine mustarip bir o kadar babayiğit


Genzimizi yakan kekik kokuları,

Kimi Rodos’tan eser kimi Setubal

Atlastan yapılmış bir yataktayız

Karşımızda bir tanrıça,

Salınır bazen nazlı bir yârin sinesi gibi

Bazen hırçın, kaba

Boforlar yetmez ölçmeye


Bazen uzaktan geçen bir gemide

Tanıdık olma ihtimali

Bazen bir çakarın huzmesinde gonca gülün gülüşü

Tutar bizi, bağlar deli maviye

Olabildiğince özgün ve özgürce


Bekleriz çakan o fenerin huzmesinde aydınlanmayı

Ey gök kubbe, ey engin karanlık, ey Rahman ezme bizi,

Koma bizi yalnız, mistik dehlizlerinde

Gelecek vuslatlara dair elimizde bir kadeh

Rüzgârda salınan sancak, bir de hayali yârin


İçi rüzgâr yüklü kocaman bir Genova kalbimiz

Bizler naçizane birer flok pır pır ederiz zır zır etmeyiz

Orsa seyir ederiz hayatın üzerine üzerine

Işığa doğru giden kelebekler gibiyiz

Bilmeden sonu, bahtiyarlık mı intihar mı…


Acılarımızı denize emdirir,

Mavinin siyaha döndüğü noktadan

Umut sağarız

Bazen kocaman sessizliklere çekirdek çitleriz

Genizde daima bi iyot kokusu, bazen anason


Köprü altında bir bira içemeyiz

Ama köprüüstünde bir kahveye içkiniz

Anlatabilmek için kendimizi sessizce

Bazen avaz avaz susarız

Deniz vurur tatlı tatlı sağ yanımıza

Sol yanımız hep aşk der, gül der, gülşen der


Cananımız çakar fasılalı

Aydınlatır ufku, o yaşlı, iyotlu bakışları

Anlar var karalamalarımızın arasında

Bir gün dile gelmeyi bekleyen

Bir dilimiz varsa da anlatabilsek

Bide onlar anlayabilse

Yaşamın bu seyir halini…


Kpt.Tamer Çiçekdiken Gv'88

08.07.2024


(*) İster amatör ister profesyonel denize vurgun ama özellikle şu anda hala deniz ile mücadele eden tüm deniz emekçilerine atfen yazılmıştır. Allah hepsine selamet versin.



 
 
 

2 Yorum

5 üzerinden 0 yıldız
Henüz hiç puanlama yok

Puanlama ekleyin
Sait Palanduz
Sait Palanduz
15 Tem 2024

https://open.spotify.com/track/4QA2PaF1jnxvNdwbQuV799?si=guRZTCfbRXygeMqOLf1ZVQ&context=spotify%3Asearch%3Adeniz

Beğen
Sait Palanduz
Sait Palanduz
15 Tem 2024
Şu kişiye cevap veriliyor:

https://open.spotify.com/track/4QA2PaF1jnxvNdwbQuV799?si=7s9oGvyyQs-QJFlT37Xo-Q&pi=e-RSdEpshNTP2B

Beğen

Bize Ulaşın

YDO RUHU

Bu sayfada görmek istediklerinizi,

Fikirlerinizi Bizimle Paylaşın   

YDO okul brövesi

Gönderdiğiniz için teşekkür ederiz!

bottom of page