top of page

YDORUHU 35 Günlük

Güncelleme tarihi: 31 May 2024




YDORUHU 'nun ilk doğduğu güne ait yazışmaları çok önemsediğimden, Bu ruhun doğuşuna tanıklık eden o günkü yazışmaları bu platform yaşadığı sürece saklamak ve ileride tekrar hatırlamak amcıyla kayıt altına almak istiyorum.


[16 May 2024 at 00:27:02]:


Çok kıymetli okuldaşlarım, ağabeylerim, kardeşlerim, öncelikle bayramınızı kutluyorum;

Dünyanın her tarafından sizlerin gönderdiğiniz sevgi dolu mesajlar insanı geçmişteki çok güzel günlere götürüyor ve duygulandırıyor. YDO mezunu olmanın ne büyük ayrıcalık olduğu böylece anlaşılıyor, ne mutlu bizlere.


Sizlere selâm ve sevgilerimi gönderiyorum


Ali Salih Yılmaz Gv 71

--------

Sevgili Kardeşlerim ve AbilerimBiz 50’ye yakın YDO lu olarak Bodrumdayız

Sevgili Başkanımız Ufuk Teker derneğimizin genel kurulunda gereken onayı aldıktan inşallah Bodrum’dada dernek şubesini açacağızSonrasında tüm YDO’luların artık Bodrumda bir evi olacak

Ne kadar şanslıyızki böyle bir okulun mezularıyızGeçmişte olduğu gibi gelecektede birimiz hepimizin  hepimiz birimiz için olacağız

Sevgi saygı ve Atatürkçü düşünce bizim temel dayanığımız oldu olmayada devam edecekMustafa Kemal ne mutlu Türküm diyene demiş bende Ne Mutlu YDO ‘lulara diyorum

Bu vesile bayramınızı kutlar sevgi ve sayğılarımı sunarım🙏

Ahmet Hulusi Tekin Gv.86


----------


Kıymetli ağabeylerim ve sevgili kardeşlerim,


Öncelikle, böylesi bir grup oluşturmanın olumlu ve güzel düşünce olduğunu düşünenlerdenim. Türkiye’deki az sayıda eğitim kurumu gerek yapısı ve gerekse mezunlarının ilişkileri nedeniyle köklü ve geleneksel özelliklere sahiptir. G.S Lisesi, İstanbul Erkek Lisesi, Robert Kolej, Tarsus Amerikan Koleji, İzmir Bornova Anadolu vs gibi. Ancak bunlar lise yapısında olmaları itibariyle mezunlarının farklı meslek gruplarına dağılmaları söz konusudur. Okulumuz mesleki nitelikleri itibariyle büyük ölçüde yaşam boyu köklü ilişkilerin sürdürülebilir olmasını sağlamakta ve hatta zorunlu kılmaktadır.


Doğaldır ki, mezunlarının okul yıllarında şekillenen dünya görüşleri, iş yaşamında aldıkları roller, başarı ve bazen şansları gibi dinamikler ve kişisel tercihleri ile ‘’okullu ortak dairesinin’’ çapı açılarak genişlemektedir.


Bazılarımız başladığı günden itibaren denizlerde eğitimli emekçisi vasfını korurlarken içimizden sektörel firma sahipleri, armatörler çıktığı gibi, uzun yıllar önemli konum ve imkanlara sahip olup ileri yaşlarda zorunluluklar nedeniyle yeniden denize çıkan dostlarımız da bulunmaktadır.


Özetle, zaman içinde değişen sosyal ve ekonomik konum, siyasi tercihlerle de şekillenince ama gerçekten inanıldığı için ama bulunulan statü gereği farklı algı ve görüşlerin olması kaçınılmaz olmaktadır.


Vaktiyle katıldığım bir grup eğitiminin finalinde eğitmen şunu anlatmıştı.


Almanlar:


1 alman askerdir, 2 alman ise 1 onbaşı 1 askerdir, 3 alman ise işgal ordusudur.


Güney Amerika Toplumları:


1 güney Amerikalı uyur, 2 güney Amerikalı eşek çalar, 3 güney Amerikalı ihtilal yapar.


Türkler:


1 türk her şey, 2 türk az şey, 3 türk hiçbir şey!


Kıta ve millet anekdotunu bir yana bırakarak kaldığımız yere dönecek  olursak insan grupları içinde fikir ve görüşleri doğrudan kitlesel ve toplumsal fayda adına şekillenen ve cesaretle rol alanlar olabileceği gibi bulunduğu rol ve konum gereği olanlar da,  görüş öne sürmekten dolayı geri duranlar da doğal olarak olacaktır.


Tüm hassasiyetlere dikkat etmeye çalışarak ve kendimce sözcükleri seçerek ifade etmenin  ‘’laf geveleme’’ olduğunun farkındayım. Sonuç olarak;


·         Whatsaap gibi platformda geniş açılımlı okullu grubunun olmasının olumlu ama aynı zamanda riskli olduğunu,


·         İyi niyetle başlayan sürecin kırgınlık ve bölünmelere yol açmaması adına disiplinlerinin olmasının (takım taraftarlığı, siyasi keskin görüş, inanç eksenli v.s yorumlardan uzak durmak)


·         Disiplinlerin insanları hizalamak manasında olmayarak daha çok olası ayrışma risklerini giderecek biçimde olmasını ve bunu oluşturacakların önerilmesinin,


·         Ama bir yandan da abi, kardeş olmamız itibariyle birbirimizi ortak ailenin bireyleri kabul edecek hoşgörüde olmamızın,


·         Mesajlaşma yakıtının bedava olması nedeniyle herkesin aynı anda direksiyona geçmesi durumunda trafiğin arapsaçı olacağını ve halen yoğun iş yaşamı sürenlerin etkileneceğini,


Affınıza sığınarak ifade etmek isterim. Uzun mesajla sizleri meşgul etme hakkımı doldurduğumdan işe yarar bir gerekçe olmadıkça yazılanları okur konumda olacağımı bildiririm.


Saygılarımla,


Mehmet Galip Kendigelen (Gv-83)


--------------

İyi akşamlar diliyorum;

Yüksek Denizcilik Okulu tarihi ve mezunları ile Türk Ticari Denizciliğinin geçmişinin başlangıç mihenk taşı ve her daim geleceğinin yön göstericisi vizyoneri olması gerektiğine inanan bir mezun olarak.. Bu anlamda birlikte oluşabilecek her grubunun temel makro bir amacı olmalıdır diye düşünüyorum.

Bu yeni grubumuz hayırlı olsun ama hayırlı olması için Ana amacımızın  birlikteliğimizin gücünü arttırmak olacağına inanıyorum , temel felsefe olarak RUH güzel bir tanımlama.  Büyük bir camiayız ve inandığım tarih içerisinde denizci statüsünden denizde istihdam da  sağlayan , ve  birlikte denizciliğimize daha iyiye yön verebilecek bir aşamaya geldiğimiz bu zamanlarda daha iyi bir gelecek adına , eksik görülen noktalarda çözüm önerileri , daha iyiye doğru niyetlenen yeni fikirlerin bu platformda paylaşılması bizlere ışık sağlayacaktır.

YDO Ruhu ölmez ama parçalı farklı olduğu yazışmalardan gördüğüm, ayrı fikirler parçalanmak yerine yeni güzel fikirler çıkarırsa değerlidir ,

Saygılarımla

Ali Burçin EKE GV 00


-----------


......u kısa hayatımızda birbirimizi kırmak yerine ; daha çok sarılıp kalan ömrümüzü arkadaşlarımızla; dostlarımızla( 50 yıla yaklaşan bir birliktelik/ dostluk) hayatın tadını çıkartmak. Gelecek nesillere de örnek olmalı.. Biz ufku geniş/ dünyayı dolaşıp dünya kültürleri ile harmanlanmış bir neslin üyeleriyiz. Kapasitemizi gelecek nesiller için daha yapıcı kullanmalıyız diye düşünüyorum..Çoğunuzu tanıyor; çoğunuzda beni tanıyorsunuz; hiç biriniz; hiç birimiz kötü niyetli insanlar değiliz. Karadaki ve Denizde çalışan arkadaşlarımıza Allah selamet versin…🙏⚓️🧿❤️müjadat albayrak


Değerli abilerim ve kardeşlerim günaydın, ben Ahmet Haznedar 80 güverte, gruptaki yazışmaların hemen hemen tümünü okudum, Erol Buker abiyle de konuştum grubun kalıcı ,sağlıklı ve işlevli olabilmesi adına aşağıda belirtilen önlemlerin alınmasında fayda var,

1-Grup seçilecek birkaç kişi tarafından yönetilmelidir,

2-Yayınlanacak mesajlar bireysellikten uzak olmalıdır ( günaydın , iyi bayramlar , doğum günü vb mesajlar yayınlanmamalı)

3-Yayınlanacak  mesajlar grubu sorumluluk altına sokmamalıdır,

4- Yayınlanacak mesajlar grup yöneticileri tarafından denetimlenmelidir.

5- Karşılıklı yazışmalardan uzak durmalı gurubun tün üyelerini ilgilendiren bilgilendirme mesajlarına öncelik verilmeli.

Saygılarımla,

Ahmet Haznedar Gv.80


---------

Değerli Ağabey ve Kardeşlerim sonuçta 3 gün önce yanlışlıkla kurulmuş bir grubun YDO Ruhu gibi ulvi bir gruba evrilmesini hep beraber deneyimliyoruz.Bu nedenle kurulalı 100 saat olmamış bu grup için önyargılı ve negatif olmayalım derim.Grubun hikayesini birde benden dinleyin 10 nisan çarşamba günü 17:41 de Kamil Mamat kardeşimiz yakın çevresi ve akrabaları ile bayramlaşma amacı ile bir whatsapp içi deneme yaparken yanlışlıkla AĞABEY isimli grubu kurdu ve 17:42 de gruptan kendini çıkarttı.Bunun böyle olduğu anlaşıldığında grubu kapatmak yerine kalıcı hale getirme fikri ortaya atıldı .O sırada Kamil kardeşimiz grupta olmadığından Sevgili Ali Cömert Ağabey tek yönetici olarak kaldığından bu durumda o sırada grupta olan yaklaşık  150 kişiyi yönetici olarak atadı.Bende affınıza sığınarak AĞABEY grubunu YDO Ruhu olarak güncelledim.Kamil Kardeşimizde gruba geri dönüp akrabalarını ve mezunumuz olmayanları ayıkladı.Şu ana kadar yapılan ve hoşunuza gitmeyen  herşey sizinde onay ve katılımınızla kısa sürede  düzelir. .Örnek veriyorum: STK mız belirlesin listeyi yönetici ve moderatörleri güncelleyelim. Halen YDO Ruhu grubunun oluşumuna şans veren ve katkıda bulunanların bundan hüsrana uğramayacağına canı gönülden inanıyorum.                    Selamlar Sevgiler                                                                          

Kıvanç Ergönül Gv 87


------------


KAÇIRILAN EN BÜYÜK EN ÜZÜCÜ YDO RUHU HEDEFİ :                                                                                   80’li yıllarda bugünler öngörülebilseydi YDO’nun bir akademi statüsüne kavuşturulup geleneksel güverte  makina zabiti yetiştirme işlevinin yanı sıra, 1983 yılında Malmö’de kurulmadan önce IMO tarafından 1980 yılında YDO’ya kurulması teklif edilen World Maritime University benzeri lisans üstü ve doktora öğrenimi işlevine de sahip, çağın ihtiyaçlarına cevap verebilecek bir kuruma 40 yıl önce  evrilebilmiş olması idi diyebiliriz.


Bu YDO Ruhu öyle bir ruh ki temeli 1913 lerde atılmaya başlamış çatısını 1930 larda anca bitirebilmişler çimentosundan demirinden hiç kaçınılmamış uzun süre balkanların ve ortadoğunun tek gözdesi imiş ama 12 eylülde  öyle bir darbelenmişki IMO tarafından 1980 yılında YDO’ya kurulması teklif edilen World Maritime University olma şansını  kaçırmış.🇹🇷🫶🏽


Bilmek güzel..Ama geçmiş ile hayıflanma yerine gelecek için ne yapabiliriz; güç birliğimizi bu hedefe yönlendirmemiz lazım.. Bu güç var bizde.. İstediğimiz zaman yapamayacağımız şey yok.. Bizler dünya insanıyız ; Çoğumuzun İMO da  ; IFSMA (uluslararası kaptanlar derneği federasyonu) unda uluslar arası kamu oyu yaratma adına tanıdıklarımız var…yani yapabiliriz bir çok şeyi…🙏⚓️❤️🧿


Efsanevi BOD yani Bakım Onarım ve Donatım Müdürümüz Kaptan Rahmetli Kemal Gürdal Aga bey İsviçre de geçirmiş olduğu Beyin Operasyonu sonrasında görevli bulunduğu New York taki sanirim ikiz kulelerin birin deki D.B.Cargo ofisinden bir pazar günü 2.kaptan olarak bulunduğum gemimiz öğlen yemeğine gelmişti yemek sonrası gitmek için kalktığında lumbar ağzına kadar kendisine refakat etmiştim üst tavada kıç tarafa dönerek gönderde ki milli bayrağımıza elini alnına götürerek selam vermiş ve eğilerek kulağıma bu millet Cenevrede beni beyin ameliyatı yaptırdı minnettarım demişti.Allah Rahmet Eylesin .


Metin Rafet Savaş Gv.79


------------


YDO ruhu öylesine içimize işlemişki,adım gibi eminimki burdaki tüm YDO’lular dünyaya bir daha gelseler hiç şaşmadan o ruhla yeniden YDO’lu olurlar,

Bende bu ruha sahip olmaktan gurur duyan 57 yıllık YDO’lu 1971 Mk mezunu HAKKI SARIKAYA olarak YDO RUHU’nu oluşturmakta  çaba sarf eden MÜJDAT ve KIVANÇ kardeşlerime ve katılan her birinize saygı ve sevgilerimi sunuyorum.🙏


Hakkı Sarıkaya Mk.71


---------------


Grupta yayınlanan tüm mesajları elimden geldiğince izliyorum. Yıllar sonra birbirinden haber alındığında uzun ayrılıkların yarattığı özlemin ardından karşılaşmanın, kavuşmanın sevinci, anıları paylaşmanın heyecanı ile yoğun mesajlar devam ediyor.

YDO Ruhu zemininde var olan ve artarak devam eden  sevinç dolu  sohbetler çok hoş  ve çok sıcak sözcüklerle bir süre daha devam edecek.


Yine izleyebildiğim kadarıyla mesajlar ağırlıkla YDO Ruhunun doğduğu Ortaköy’de öğrenim görmüş son dönem 1980’li girişliler ve önceki kuşak arasında. Sembol değerlerden olan SS Hamit Naci’nin de bulunduğu Ortaköy yerleşkesi grubun profil resmi, hepimizde unutulmaz izler bırakan Ruhi Sarıalp istisnasız en büyük ortak değerlerden. Zaman ve mekanda geriye gidildiğinde anılar Kabotaj Bayramlarında Beşiktaş’ta Barbaros Meydanındaki YDO’nun bandosuyla katılımına kadar genişliyor hatta ikinci okulumuz DB Deniz Nakliyat TAŞ gemilerine ve BOD Mdürlüğü personeline kadar uzuyor. Sevgili Sevinç’in katılımının estirdiği hoş geldin mesajlarından bunları okumak mümkün. Veya dönemin yine  ikinci okulları olan Cerrahoğlu, Sohtoriklerin vb. Şirketlerin gemilerindeki 40 yıl önceki anılar hep güzel sözcüklerle yad ediliyor. Tüm bu ortak paylaşımların kaynağı Ortaköy’deki YDO’ da kazanılan ruh.


Bu ruh parasız yatılı olmanın çok daha ötesine  geçen küçük yerleşkenin en başta konumundan, üst sınıfların alt sınıflara ağabeylik yapmasından, SS Hamit Naci’de staj yapmaktan, okul mezunu hocalara duyulan özel saygıdan, yeni mezunların alt sınıflara Beşiktaş ve Beyoğlu’nda biralı rakılı yemek ısmarlamasından, heyecanlı futbol maçlarından, Boğaz’daki filika talimlerinden, Yıldız Parkı’nda Ruhi Baba’nın gür sesiyle koşmaktan ve hatta Barbaros Kafede okey, briç oynama gibi pek çok ortak zamanın ve mekanın keyifli paylaşımlarından doğan gelenekleriyle var oldu.


Bu ruh nesli tükenmekte olan bir kuşağın varlığı ve gayretleri ile yaşıyor. Sanırım 1985 sonrası erken Tuzla mezunlarının kırk yıla yakın ama her yıl sayısı azalan sayıda Ortaköy mezunlarıyla denizde çalışması nedeniyle bugüne kadar gelebildi. Kaçınılmaz biçimde önümüzdeki birkaç yıl içerisinde Ortaköy’deki okulda okuyan son dönemlerinde meslekten emekli olmasıyla bu bağ sürdürülebilir olmaktan çıkacak. En çok 15 yıl sonrada geriye pek bir şey kalmayacak.


-----------


...Ancak bizler; YDO nun yaşayan ve en genci 62 yaşını geçmiş son kuşakları 1909 dan bugüne olabildiğince taşıdığımız bu geleneği gelecek kuşaklara aktarma fırsatını henüz kaçırmış değiliz.


YDO’lu olmanın sürdürülebilirliğini sağlamanın mümkün olduğunu söyleyebilirim. Önce tüm kuşaklar ortak değerler etrafında birleşmeli. İlk adım okulun tarihindeki yanlış  bilgileri düzelterek atılmalı. Kurucusu ve kuruluşu hakkındaki gerçek dışı, yalan, yanlış yazılanları reddetmeli. Hamit Naci Bey’e yapılan vefasızlık derhal onarılmalı. Daha sonra Ortaköy yerleşkesinden neden çıkartıldığımızı sorgulayarak, tartışarak binaların okula iadesini talep etmeye kadar uzun vadeye yayılacak  bir dizi adımlar atılmalı. Sektörün geleceğinde yaşanacak teknolojik yeniliklerle, otonom gemilerin hizmete başlamasıyla  mesleğin nereye  evrileceği üzerine araştırma yapmalı vs.


YDO Ruhu whatsapp grubu çok geniş. Sanırım tanımadıkların tanıdıklarımdan daha fazla. Sohbet esaslı bir platform. Benzeri tüm platformlarda olduğu üzere yoğun mesaj trafiğinden Az önce katlımcı sayısının 700 e doğru ilerlediğini gördüm. Çoğaldıkça teknik sorunlar çıkacak. Bu nedenle yukarıda belirttiğim hususları burada tartışmaya açmak konu hakkında bilgi eksikliği olan pek çok mezunun haklı sorularına ve uzun zaman kaybına yol açacak. Aynı nedenle YDO üzerindeki çalışmalarımın, geleceğe dönük düşüncelerimin  burada yayınlanmasının hiç bir yararı, etkisi olmayacağını tahmin  ettiğimden yazıları göndermeye gerek duymuyorum.


Önerim şudur: DEFAMED bünyesinde sayısı en çok on kişiyi geçmeyecek  gönüllülük esasına göre senin başkanlığında bir YDO Komitesi, bir çalışma grubu oluşturulsun. İTÜDF Dekanlığı ile temasa geçerek kuruluş ve çalışma amaçlarını anlatarak işbirliği talebini iletsin. Gündemi belirleyecek ve düzenli


olarak tercihan Tuzla yerleşkesinde toplanacak komite yol haritasını belirlesin. Gerekirse uzmanlık alanındaki çalışmalar alt komiteler oluşturulsun.

Çalışmalar ilerledikçe bu WhatsApp grubu üzerinden tüm üyelere yayın yapılsın.  Her yıl bir kez (belki balık gününde) genel bir toplantı ile mezunların konulara ilgisi canlı tutulsun.


Arzu edersen bu mesajı grupta yayınlayabilirsin. Grubun lokomotifi olarak bu fikri doğru bulursan başta DEFAMED yönetimi olmak üzere uygun göreceğin mezunlarla olgunlaştırabilirsin.


-----------


Bu mesajları toparladığımızda platformumuz 40 günlük oldu.


Lütfen Bu Blog yazısının altına YDORUHU hakkındaki düşüncelerinizi sizlerde yazın.

 
 
 

Yorumlar

5 üzerinden 0 yıldız
Henüz hiç puanlama yok

Puanlama ekleyin

Bize Ulaşın

YDO RUHU

Bu sayfada görmek istediklerinizi,

Fikirlerinizi Bizimle Paylaşın   

YDO okul brövesi

Gönderdiğiniz için teşekkür ederiz!

bottom of page